Skip to main content

Kiválasztás


Image result for arduino boards
Nagyon sok féle "board" közül választhatunk. A legfőbb szempont az "input-ok" és "outputo-ok" száma. A legkisebb vezérlőn (Arduino Pro) 8 analóg és 12 digitális pin található. A legnagyobbon (Arduino Mega) 16 analóg és 48 digitális pin van. Ezek között még ott van az Arduino Nano és az Arduino Uno is. Ezeket az eszközöket leginkább IoT dolgokra használhatjuk, mintpéldául egy "okosház" vezérlése, távirányítható lámpák kapcsolása, konektorok üzemeltetése és még sok másra. Csak a képzeletünk szab határt.
Image result for arduino pro
Miután kiválasztottuk a számunkra legmegfelelőbb változatot annyit kell tennünk, hogy megrendeljük az eszközt egy oldalról. Leginkább az eBay-t ajánlanám, mert nincs ÁFA és egész olcsón hozzá lehet jutni.

Comments

Popular posts from this blog

Projekt 1: Fényérzékelő

Egy olyan összeállítást fogounk elkészíteni ami egy fényszenzor segítségével figyeli az eszköz körülötti fényviszonyokat. Hozzávalók: 1 db Arduino Uno/Nano/Mega (mi Uno-t fogunk használni) 1 db Breadboard 1 db LDR (Light Dependent Resistor) ez a fényszenzor 1 db 10k Ohm-os ellenállás néhány kébel, amivel összekötjük a dolgokat 1 db LED Elképzelés:       Ha sötét lesz az eszköz körül, akkor felkapcsolódik a LED. Tehát egy önállóan működő világítást akarunk elkészíteni. Áramkör: Ezen kép alapján kössük össze a hozzávalókat. Program:      Miután összeraktuk az eszközt egy dolgunk van, egy kódot kell hozzá írjunk, void setup() {   Serial.begin(9600);   pinMode(13, OUTPUT); } void loop() {   int A = analogRead(A0);   Serial.println(A);   if (A < 100 ) {     digitalWrite(13, HIGH);   }   else {     digitalWrite(13, LOW);   } } ...

Üzembe helyezés

Arduino Sotware Miután megérkezett a hőn áhított eszköz annyi dolgunk van, hogy a megfelelő USB kábellel összekötjük a számíógéppel, vagy Arduino Pro esetén USB TTL-lel és futtatjuk azt a programot amivel programozni szeretnénsk az eszközt. Ez egyfajta  OOTB out-of-the-box eszköz. Két különböző nagy programcsoport létezik a programozáshoz. Az egyik a csempés megoldás, mintpéldául a Scratch a másik pedig a szűz c++ nyelv. Kezdőknek inkább a csempés megoldást javaslom (ArduBlock ) , de aki már jártas a szakmában annak teljesen megfelelő a gyári Arduino Software. ArduBlock