Skip to main content

Projekt 1: Fényérzékelő

Egy olyan összeállítást fogounk elkészíteni ami egy fényszenzor segítségével figyeli az eszköz körülötti fényviszonyokat.

Hozzávalók:

  • 1 db Arduino Uno/Nano/Mega (mi Uno-t fogunk használni)
  • 1 db Breadboard
  • 1 db LDR (Light Dependent Resistor) ez a fényszenzor
  • 1 db 10k Ohm-os ellenállás
  • néhány kébel, amivel összekötjük a dolgokat
  • 1 db LED
Elképzelés:
      Ha sötét lesz az eszköz körül, akkor felkapcsolódik a LED. Tehát egy önállóan működő világítást akarunk elkészíteni.

Áramkör:
Picture of The Circut

Ezen kép alapján kössük össze a hozzávalókat.

Program:
     Miután összeraktuk az eszközt egy dolgunk van, egy kódot kell hozzá írjunk,



void setup() {
  Serial.begin(9600);
  pinMode(13, OUTPUT);
}

void loop() {
  int A = analogRead(A0);
  Serial.println(A);
  if (A < 100 ) {
    digitalWrite(13, HIGH);
  }

  else {
    digitalWrite(13, LOW);
  }
}


Az A változó folyamatosan a szenzor által mutatott értékre fog változni, amit az elágazásban úgy kezelünk, ha az olvasott érték kisebb mint 100 akkor felkapcsolja a LED-et, de ha nagyobb, akkor lekapcsolja. A 100-as értéket nyugodtan személyre szabhatjuk, ahogy azt mi kíánjuk és, ha máshogy kötöttük be akkor a portok számát is megváltoztathatjuk.



Comments

Popular posts from this blog

Történet

Az Arduino története 2003-ban látott napvilágot. Kolumbiában Hernando Barragán létrehozta a Wiring platformot diploma munkájaként, majd ezt open source alatt közzé tette. A platform azóta is aktív, bár nem akkora a sikere, mint az Arduinonak. Maga az Arduino platform 2005-ben született meg Massimo Banzi és Casey Reas eredményes munkájaként. A platform a nevét az Olaszországi Ivrea városának történelmi alakjáról Arduin of Ivrea-ról kapta. Az Arduino szó magyarul “bátor barát”-ot jelent. Az évek alatt több, különböző modell jelent meg, ezek közös jellemzője az, hogy ATmega mikrovezérlőket alkalmaznak, valamint egy egységes programozó környezetből használhatóak. Az eszközöket C++ nyelven lehet programozni. A platform nyíltságából adódóan léteznek klón lapok is, amelyek tudásban, minőségben igencsak eltérhetnek az eredeti lapoktól. Az Arduino hátránya az, hogy önmagában "csak” egy mikrovezérlő. Mindenképpen kell hozzá egy számítógép, amin az  Arduino IDE szoftver segítségéve

Üzembe helyezés

Arduino Sotware Miután megérkezett a hőn áhított eszköz annyi dolgunk van, hogy a megfelelő USB kábellel összekötjük a számíógéppel, vagy Arduino Pro esetén USB TTL-lel és futtatjuk azt a programot amivel programozni szeretnénsk az eszközt. Ez egyfajta  OOTB out-of-the-box eszköz. Két különböző nagy programcsoport létezik a programozáshoz. Az egyik a csempés megoldás, mintpéldául a Scratch a másik pedig a szűz c++ nyelv. Kezdőknek inkább a csempés megoldást javaslom (ArduBlock ) , de aki már jártas a szakmában annak teljesen megfelelő a gyári Arduino Software. ArduBlock